Sunday 12 June 2011

Masihkah kau ingat : Saidi Mat Saod ( Part 3 )


salam semuaaaa.... aikkk? budak ni lagi menulis..! tak pelah... korang baca jer la.,cerita aku ni.. kalo tak suka pon kena gak bacaaa!!!
ha..ha...
budak pendiam nih masa form 5, duk kt depan sekali ,berhadapan meja cikgu .Paling tepi ,leh tgk padang.. belakang aku ada budin,aput,julaila,dan mala.(ni mesti ada yg senyummm bila aku sebut mala).
sebelah aku, oll man,pian,idoi...yg len aku tak ingat dah...
oh... lupa nk bagitaw,yg aku ni lebih ramai kwan dari kelas bawahan.. mcm malik naim,sharil kamal,jem,nasir,mat isaa, bear, pak tam dan ramai lagi lah....
walupun aku ni pendiam tapi aku nakal la jugak... ni yg aku nak cerita ni....nk cerita kenakalan aku la...jeng..jeng....
alkisah masa cikgu sharidah( guru kelas kami form5) peksa kertas ujian,aku dgn selamber amik buku conteng2 aput ( ala buku catatan tak pakai)trus antar kt cikgu sharidah..!! dalam buku tu ada lukisan kartun aput!!! ha..ha...
cikgu sharidah tanya: apa ni?? aku senyum jer... pas tu cikgu sharidah kata melampau main2... padan muka aku!!! budin kt belakang gelak sakan, aput plak muka merah,takot cikgu tgk lukisan dia!!!
Ada lagi satu., salah seorang cikgu yg tgh mengajar,cikgu lelaki ( aku lupa ckgu apa) baju yg dia pakai ada koyak bahagian ketiak... aku kan duk paling depan gan meja cikgu aku nmpak la...
masa tu cikgu wt apa aku pon lupa dah, tp yg pasti dia duk jer kt meja guru tu...
aku amik kertas tulis kt kertas tu..." baju cikgu koyak kt ketiak,kesian" aku bg arr kt budin, budin plak passs kt aput., pass, pass, passs, hampis satu kelas tahu!!!
HUH!!! aku rasa pian masih ingt kot peristiwa ni...
Maaf la cikgu2 dengan kenakalan si pendiam ni, maaf banyak2 ya cikgu......
Inilah antara kenakalan yg aku wat masa form5.... yg lain aku cuba perah otak aku yg memori 1gb nih untuk cerita yg akan datang...

saidi mat saod
ex 5A1 1990

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...